søndag 14. oktober 2012

Jeg skal lage mat!


Jeg er ei jente på 8 år som er glad i å lage mat, lese bøker, stå slalåm, spille håndball og fotball, svømme og masse annet.
Jeg bor sammen med mamma, pappa, lillesøster og lillebror.

En dag i uka bestemmer jeg middagen og lager denne sammen med pappa. For at det ikke skal bli så mye stress på ettermiddagen lager vi ferdig det meste av maten på søndag slik at det bare er å varme den opp på ettermiddagen når vi skal ha den.
Og siden vi nesten aldri har dessert har mamma nå lovt at vi skal ha dessert hver søndag!

For at jeg skal huske hvordan jeg lager maten så hjelper mamma meg å lage denne kokeboka, men etterhvert så kan det hende jeg gjør det selv.

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å følge med deg :-)

    -jeg begynte å lage middag hjemme på din alder og har aldri sluttet, stakkars mamma fikk ikke komme til på kjøkkenet lenger ;-) Som du skjønner synes jeg det er kjempeflott når barna får slippe til på kjøkkenet, selvom jeg har litt vanskelig for å slippe til mine egne...

    SvarSlett